Jasne i ciemne strony baz danych

… w szczególności MS SQL Server ;-)

Cała prawda o C3PO :-)

Posted by C3PO w dniu 6 sierpnia 2010


Pewnie wiele osób zastanawiało się od jakiegoś czasu, kim jest ten natrętny użytkownik C3PO spamujący na forum portalu WSS.pl i prowadzący tego bloga (znaczy się – kim ja jestem ;-)). Ponieważ zostałem rozszyfrowany przez Pawła Kiragę (can_do na WSS.pl, szacunek dla niego!), postanowiłem się ujawnić, żeby nie robić już dłużej zbędnej tajemnicy :-)

C3PO naprawdę nazywa się Paweł Potasiński (to ja!) i jest zawodowym programistą SQL, a od paru lat także legitymuje się zaszczytnym tytułem SQL Server MVP (Most Valuable Professional – nagroda przyznawana przez Microsoft).

Wszystkich rozczarowanych prawdziwą tożsamością „robocika” przepraszam szczerze :-)

Teraz wypadałoby napisać słówko, skąd wziął się pomysł na stworzenie C3PO. Otóż:

  1. Chciałem rozruszać trochę towarzystwo na forum WSS.pl :-) (sami oceńcie, czy się udało)
  2. Chciałem parę znanych mi osób zmotywować do działania dając dobry przykład (to na pewno się udało).
  3. Chciałem zobaczyć, jak wygląda życie nowego, w miarę biegłego technologicznie, użytkownika portalu WSS.pl. I muszę się pożalić, bo nie za różowo. Czas publikacji zgłoszonych propozycji (artykułów, porad) jest słabiutki (mija miesiąc od zgłoszenia artykułu i nadal go nie ma). Chyba jednak redakcja WSS.pl nie ma mocy przerobowych, żeby obsłużyć (zaspokoić oczekiwania?) co bardziej aktywnych użytkowników :-) Program lojalnościowy niespecjalnie zachęca do aktywności (chyba, że ktoś ma ochotę nagrywać dziesiątki webcastów i poświęcić mnóstwo wolnego czasu na tworzenie niekoniecznie najbardziej efektywnych form edukowania innych).
  4. Chciałem zobaczyć, jak zachowa się społeczność SQL-owa wobec nowego jej uczestnika. I o ile na portalu WSS.pl spotkałem się z ciepłym przyjęciem, to zdziwił mnie kompletny brak interakcji ze strony PLSSUG :-) Panie i Panowie liderzy PLSSUG – takich robocików trzeba łowić bez wahania! Tylko aktywni członkowie społeczności mogą wnieść powiew świeżości w nasze szeregi!
  5. Chciałem zobaczyć miny kumpli ze społeczności, kiedy dowiedzą się, że C3PO to ja. Bezcenne ;-)

Co będzie dalej z C3PO? Na WSS.pl zostaje (za to zniknął mój stary nick – brejk). Natomiast wszystkie wspisy z niniejszego bloga lądują na www.sqlgeek.pl, gdzie dzieło pisania o SQL Serverze i ogólnie o bazach danych będzie kontynuowane, tym razem już oficjalnie przeze mnie – Pawła Potasińskiego (oczywiście podpisuję się imieniem i nazwiskiem pod wszystkim, co napisał do tej pory „robocik”) :-)

A zatem jeszcze raz – zapraszam do czytania mnie na www.sqlgeek.pl. Będę tam pisał prawie wyłącznie po polsku. Komentarze i dyskusje mile widziane. Pozdrawiam serdecznie.

komentarzy 19 to “Cała prawda o C3PO :-)”

  1. No, no :D Dałeś radę Paweł z tą akcją! Też się zastanawiałem kto to jest C3PO :D
    Widzę, że na WSS.pl zaczyna się robić modne Pacynkowanie ;)

    Zastanawia mnie tylko jak can_do Cię zdemaskował? Szacun =)

  2. C3PO said

    Darek, pacynkowałem tylko trochę :-) Przyznaję, że najbrzydsze było wysłanie recenzji książki, w której 6 stron jest moje :-D Ale nie mam wyrzutów sumienia ;-)

  3. wrkwarka said

    Pawle :)
    apropo pkt 4 może to też tylko dowodzić faktu iż jakoś nie zawsze wszystkim z PLSSUG na wss jest po drodze ;) z różnych powodów ;)

    jedną z metod Twojego demaskowania pewnie mogło być IP ale nie wiem czy Pawłowi chciało się aż tak dociekać ;)

    • potas77 said

      Krzysiu, tak Paweł wpadł na mnie po IP. Co do PLSSUG – nie przesadzajmy, jednak sporo ludzi z grupy się na WSS kręci. Wiele osób z PLSSUG po tym, jak już wydało się, kim jest „robocik”, pisało do mnie, że zastanawiali się, kim jest C3PO. Na przyszłość – nie zastanawiać się, tylko chwytać byka za rogi! :-)

      • Michał said

        hehehe – bezbłędna akcja – tylko , że to chyba ja pierwszy zacząłem Cię podejrzewać o podwójną tożsamość ? Pamiętasz pytanie o Gwiezdne Wojny ? – Rozumiem , że wtedy nie mogłeś się jeszcze zdemaskować ;D

      • potas77 said

        Michał, tak było parę osób, które od początku mnie podejrzewały o „robocikowanie”. Krzysiek (wrkwarka) też chyba mnie o to pytał, że o Pawle (can_do) nie wspomnę :-) Niemniej jednak, wtedy to było za wcześnie. Po jakimś czasie pomyślałem, że zacznę już zostawiać ślady w postaci komentarzy na blogach (inna forma aktywności). I tak można już mnie było namierzyć.

  4. Cześć Pawle,
    No widzę, że naprawdę ciekawe formy aktywności nasza polska społeczność przyjmuje ;-)
    Co do publikacji – tutaj troszkę widzę przesady ;-) Porady i recenzja ukazały się w bardzo sensownym czasie! Co do artykułu – a tutaj przyjmuję krytykę. Dzięki Tobie wykryliśmy małą usterkę – mianowicie trudno się skontaktować z osobą, która prakjtycznie nic nie udostępnia w swoim profilu. Ale to dobrze – mamy doświadczenie! :)

    W każdym razie – gratuluję ciekawej akcji :)

    • potas77 said

      Łukasz, przyznaję, że recenzja była opublikowana zgodnie z oczekiwaniami. Porada już nie, bo tydzień to dla mnie za długo ;-) Artykuł – porażka, ale to już wiesz. W każdym razie, jak widać, nie jestem w stanie na dłużej uciec z WSS :-D

      • Hmm – nie wiem o jakiej poradzie mówisz, ale z tego co widzę (a sam je publikowałem) jedna czekała dwa dni, a druga trzy i pół dnia. Jak dla mnie to przyzwoity czas ;-)

  5. +1000 do Respektu!!!

    • potas77 said

      Piotr, po mojemu to brzmi tak:

      SET @Respekt += 1000; — hehe

      Dzięki, staram się, żeby śrubki nie zardzewiały ;-)

  6. A tak się zastanowiłem dziś co mi tak nagle w czytniku RSS na komórce przybyło postów na SQL Geek i aż się zdziwiłem, że nagle masz tyle czasu… A teraz wszystko jasne.

    Powiem Ci, że akcja naprawdę super. I pokazująca kilka rzeczy, które z chęcią poprawimy na WSS. Swoją drogą to dowiedziałem się przy tej okazji, że pewne rzeczy już były planowane przez Gosię jakiś czas temu. Muszę do nich wrócić.

    I też taka, którą z chęcią bym opowiedział Piotrkowi (odpowiedzialnemu u nas za grupy offline), żeby mógł przekazać ten punkt 4 – bo to moim zdaniem bardzo dobra „best practices” dla liderów grup.

  7. […] Potasiński przeprowadził ciekawy eksperyment […]

  8. […] Potasiński przeprowadził ciekawy eksperyment […]

  9. Serwus Robocik & Czytelnicy!

    Kilka słów ode mnie :-)

    Możecie wierzyć lub nie, jak tylko pojawił się C3PO, to podejrzewałem Pawła Potasińskiego o nową tożsamość. Dlaczego? Paweł miał zniknąć ze społeczności, przynajmniej na jakiś czas. I zniknął :-) Jak się pojawił robocik, to przeczytawszy kilka jego postów pomyślałem sobie: ‚ooo, klon brejka’. Zapytałem Pawła, czy robocik to on – odpowiedział nie do końca zgodnie z prawdą ;-) I tak jak pojawiały się kolejne posty czy wpisy na blogu C3PO, to moja podświadomość czytała: ‚kolejny wpis Pawła Potasińskiego’.
    Śledztwo właściwie (nazywane przez uczestników spotkania teorią spiskową) było tylko dzień przed ‚zdemaskowaniem’, nie będę tu opisywał szczegółów, ale co się uśmiałem, to moje :-)

  10. Pawel „znikal” ze spolecznosci juz nie raz, ale zawsze wracal ;)
    niech moc spolecznosci bedzie z nami!

  11. Marek Powichrowski (marekpow) said

    To byłem bliski wykrycia.
    Zabrakło mi tylko determinacji aby przeszukać wss.pl pod hasłem brejk :)

  12. No ladnie, ladnie. Numer roku :D Naprawde ciekawa akcja i interesujace wnioski dal wielu osob.

  13. […] ciekawy eksperyment na portalu WSS.pl (pozostałością jest nick C3PO i sporo wpisów na blogu) – ubaw po pachy i to za darmola […]

Skomentuj

 
